Pages

16 December 2010

~JAISIAN 09 fi URDUN !!

dak2 jais 09 JORDAN
sila baca dengan rela hati yea.. ;)

ini arahan!!~ kui3

 jom jaisian sekalian
kte mengenang kembali jerit payah, pahit manis, suka duka sebelum ke Bumi Syams ini..




Awal Julai 2009, kita semua telah menghadiri Kursus Persediaan Bahasa Arab bagi pelajar yang akan ke Jordan dan Morocco di Kolej Universiti Islam Malaysia(KUIS). Disinilah kita semua mula bertegur sapa, saling kenal mengenali, dapat merasai hidup di apartment KUIS, dapatlah juga merasa biah universiti di Malaysia yang sentiasa diisi dengan pelbagai program seperti konsert nasyid, ceramah, karnival, majlis konvo(walopon xdpt nk pegi tgok kt dewan) dan len2. Alangkah beruntungnya kita, menghadiri kursus dengan tangan kosong, semua telah tersedia. Makanan disediakan 4 kali sehari plak tu!! makanan yang sangat special !! buku disediakan , beg diberikan...beg merah tu..ingat ag x?? hehe Alhamdulillah 'ala kulli hal..segala-galanya JAIS sediakn utuk kita.. belum lagi dengan ustaz2 n ustazah yang POWER berbahasa arab... asatizah yang berpengalaman luas, yang juga pernah menuntut ilmu di Tanah Arab..juga terdapat ustaz yang sangat dikagumi iaitu Ustz Ehab.. Ya Allah rindunya ngan  asatizah sume.. Ustz Adnan, Ustz Ehab, Ustz Khalid, Ustz Manan, Ustz Rizal. Ustz Yahaya, Ustz Rufian, Ustz i'di n Ustzh _________..(xtw nama ustzh ape) uhuk3!!
syukran jazilan ya asatizah
jazakumullah khairan kathirsn

 Sesungguhnya kehidupan di KUIS sgt3 best n kenangan yang paling manis..walaupun tidak cukup sebulan kita semua menimba ilmu di situ.



KINI.. dah setahun 4 bulan kita sume berada di bumi Barakah ini.. adapula yg baru sahaja pulang dari msia sempena cuti soifi lepas.. mari kita renungkan bersama2,,  kita datang ke bumi ini dengan membawa 1001 harapan, harapan  ibu bapa, harapan guru2, harapan  kawan-kawan, sanak saudara..

 Oleh itu wahai JAISIAN sekalian, bersungguh2lah kita menuntut ilmu di bumi ini..mencari mutiara yang tiada di msia.. yang paling penting dan utama, kita datang untuk menguasai bahasa arab..bahasa syurga, bahasa al-quran.. amat rugi dan sia-sialah jika kita pergi dan balik sama sahaja. xbertambah n xberkurang.. jom kita rajin2 senyum n tegur dak2 arab walopon kadang2 ad yg suke wat muka kerek...tp kn senanya diorg nk kte tegur diorg dulu, diorg nk kte senyum dulu..kalo x,harapn je diorg nk ckp ngan kita..ada yg bek tu bek la..

* * * * * *

inshaAllah minggu depan bersamaan 23/12/2010..minggu tasjil tuk kita sume dak2 adab 2009..kecuali fifah (dak syariah) tasjil 22/12/2010..selamat menyusun madah sume..Moga2 Allah permudahkan urusan kita sume..dan moga2 kita sume dapat madah yang diingini...kalo xdpt tu, ad hikmah di sebalikNya..Percayalaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh!!! psstt..korg tasjil madah pe?? xtw nk amik madah ape ni..pening3.. time tasjil, teringat lak kt kakak2 Insyirah..ingt ag x kakak2 Insyirah tolong kte sume tasjil tuk sem 2 ari tu..ble kakak2 tu datang baru la semangat nk tasjil...hik3..rindula ngan kakak Insyirah..

 last but not least, tinggal seminggu je lagi nk dekat final exam.. bittaufiq sume..korang sume boleh..kita sume boleh..yok jalankan misi 50/50 tuk final ni..kita kena percaya sebelum berjaya... n kena letak target tinggi..aim for the moon, if u fall u will be among the star~.. bak kata kakak POWER ADAB a.k.a kak HAnis NAJwa,,Memangla niat belajar kita kerana Allah, tapi dapat markah tinggi tu penting tuk menentukn masa depan kita, memudahkan kita dapat kerja, tapi kat dunia ni yang orang nampak adalah benda yang zahir..ye tak??
we all can do it!!! 
jom sama2 usaha tuk naikkan muaddal sem ni..
biar kasi kebabooom sume markah....
yosh3!!!
chaiyok2!!

10 comments:

aishzzan said...

tenkiu!
insyaAllah,doakn kjayaan bersame!






baru skrg paham;
aim for the moon, if u fall u will be among the star.
like da quote!


oo.patot senyap skjap.ehem.sy phm

dAk aDAb said...

> tukang irama

welkem2!!
inshaAllah kullu tamam bifadhlillah~

hahaha..nseb paham...

keh3..tima kaseh sbb phm..^^

Hattarazian said...

sangat merindui akak2 insyirah yg sangat baek2 hati dan banyak berkorban utk kami...tqs akak2..tumpang kasih..kami xde abang2 adab..huhu

::HANIS NAJWA:: said...

salam..

wlopon akk bkn jaisian 09..nak komen gak..hahaha..chaiyok2 wei...kah2..

ade je nama akk..malu eden haa..
hahahaha=))

dAk aDAb said...

> Hatta RaZiaN~
xpela..korg la yg jadi abang2 mcm kakak2 insyirah..

> ::iZZaTuL MuNaWWaRah::
wslm..komen la kak..dipersilakn..hik..akk pon chaiyok2 gak tasjil...

msti la..ke"mithali"an akk ad dimana2.. ;)

ahmad alkhani said...

pergh...post memori

tq2,sebab bagi peringatan kat kitorg yg asyik lpe ni je...mne taknye,manusia kan..lumrah nye lupe..

senior syabab takde lor..tapi hatta setakat ni jdi senior mithali,kan3?

nice post...

p/s : ko dh msok aku nye blog dlm list..aku msok ko nye dlm aku lak..hehe..tq

atikah23 said...

sayang shikin....how im proud to have friend like you...terharu sgt2,,terngiang-ngiang dan terbayang pengalaman kte di kuis...huhu...

sama2 kte berusaha untuk menguasai bahsa arab ;)

harap hubungan kte kekal hingga akhir hayat..

~H.u.r a.L 'a.i.N~ said...

Salam ikin..
semoga berjaya exam nanti
bittaufiq wannajah:)

Anonymous said...

utk semua adik2 junior...buat yg terbaek utk masa depan kalian.. korg la datang menceriakn suasana, meramai kan dak2 adab.. ~selamat menikmati keseronokan waktu tasjil~! sediakan peluru dan kubu pertahanan yg utuh.. (insyirah menjenguk)

nur_mawaddah said...

smart la gambo kome reramai tu