Pages

6 December 2010

infiniti syukur~

Alhamdulillah...
Alhamdulillah..
Alhamdulillah 'ala kulli hal wa nikmat wa astaghfirullah 'ala kulli zanbi..

Ya Allah..
seinfiniti syukur aku panjatkan kepadaMu..
yang telah memberi rahmat kepada bumi syam ini..

seinfiniti syukur aku panjatkan kepadaMu,
diatas kemudahan yang telah Engkau berikan kepadaku..
dalam menjawab imtihan arudh sebentar tadi..





seinfiniti syukur aku panjatkan kepadaMu,
atas nikmat iman dan Islam yang telah Engkau anugerahkan kepadaku..
atas nikmat kesihatan dan rezeki yang melimpah-limpah..
atas nikmat-nikmatMu kesemuanya..

Ya Allah,
Jadikan kami hambaMu
yang sentiasa bersyukur atas nikmatMu..
yang sentiasa redha atas ujianMu..
yang sentiasa taat dan patuh atas perintah dan laranganMu..
yang sentiasa mengharapkan maghfirahMu..
yang sentiasa mengharapkan redhaMu..

bantulah kami ya Allah..
bantulah kami ya Allah..
bantulah kami mujahadah

demi mengharapkan redhaMu,
demi mengharapkan rahmat kasihMu..

**********

Ya Allah..
Aku telah berusaha melakukan yang terbaik dalam imtihan arudh..
aku bertawakkal kepadaMu..
Jika keputusannya seperti apa yang aku harapkan,
jadikan aku hambaMu yang bersyukur,
Jika keputusannya tidak seperti yang diharapkan,
jadikan aku hambaMu yang bersabar dan  redha atas ujianMu..
kerana aku tahu Ya Allah..
pasti ada hikmah yang tersembunyi..
yang tidak dapat hambaMu ini menyingkapnya..

4 comments:

mujahidatunnisa.. said...

tawakkal itu pntg...mudah2an kita semua tergolong dlm mereka yg bersyukur...insyaALLAH..

dAk aDAb said...

>>mujahidatunnisa.

yup!!..usaha+doa=> tawakal
ameen!!~~inshaAllah

atikah23 said...

ya allah...kawanku sorg ni pandai bermadah rupenye... :P

dAk aDAb said...

>>atikah23

kte rase semua org bleh.cme nk atau xnk je..ntahla tetibe terkeluar plak ayt2 pujangga ni..hihih