Pages

4 December 2011

sanah helwah~!


sanah helwah ya amurah Aishah Azizan

tup tup
   dah 20 tahun

sila tadah tangan ;)

moga shah
semakin bertambah umur,
semakin dekat dengan kematian,
hanya menunggu hari untuk kembali kepangkuanNya

moga shah
semakin tabah menempuh hari-hari mendatang
semakin cekal dengan ujian & liku-liku kehidupan

moga shah
semakin ceria
semakin rajin belajar =)
semakin bertambah ilmu
semakin kuat mencari ilmu

moga shah
semakin bertambah iman
semakin kuat amal
semakin dekat dengan taqwa

moga shah
menjadi hamba yang taat
menjadi anak solehah
menjadi daie yang istiqamah
menjadi muslimah sejati
menjadi pelajar itqan
menjadi kakak & adik yang baik
menjadi sahabat terbaik
menjadi isteri qurratu ain ;)
menjadi ibu mithali

moga shah
memperoleh kejayaan dunia akhirat
memperoleh muaddal yang cantik
memperoleh suami muslim lagi mukmin
memperoleh anak-anak yang solehin

ameen ya rabbal alamin..

nak hadiah tak?

nah, kita nak bagi ni..

kata-kata al-Imam Ibn Qayyim al-Jauziyyah (meninggal 751H) dalam kitab kerohaniannya yang terkenal ‘Madarij al-Salikin’. Suatu kata-kata yang terbit dari ilmu dan pengalaman kerohanian yang dalam. 
Kata beliau:
“Dalam jantung hati ada keserabutan yang tidak dapat dibersihkan melainkan dengan mengadap Allah, padanya ada kesunyian yang tidak dapat dihilangkan melainkan perdampingan dengan Allah, padanya ada dukacita yang tidak dapat ditanggalkan kecuali dengan kegembiraan mengenali Allah dan ketulusan berhubungan denganNya, padanya ada kegusaran yang tidak ditenangkan melainkan bersama Allah dan kembali kepadaNya, padanya ada api kedukaan yang tidak dapat dipadamkan melainkan redha dengan perintah, larangan dan ketentuan Allah, menghayati kesabaran sehingga bertemuNya, padanya ada kefakiran yang tidak dapat ditampung melainkan dengan cinta dan penyerahan diri kepada Allah, sentiasa mengingatiNya, keikhlasan yang benar kepadaNya”.

1 comments:

shahzzan said...

jazakillahul khoir ya habibty :)
ameen ameen..
waiyyakum...

*yang sbnrnye boleh x nak tukar waiyyaki?hehe


moge sahabat sy ni jugak sentiasa menjadikan Allah adalah tunggak kekuatan utama.kerna Allah atas semua yg kite lakukan...moge jadi muslimah sejati, anak,sahabat & sahabat serta hamba bertaqwa...


psstt..kenapa mesti ade tanpa smiley :) kat qurratu 'ain tu.HAHA..okee ameen.. :]